پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بیان خداوند به گونه‌ای است که قرآن و شرح صدر را جدای از هم معرفی نکرده، برخورداری از شرح صدر را موجب پیشرفت در امور معرفی نموده است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به اهمیت و جایگاه واگذاری امور توسط خداوند به انسان اشاره کرد و گفت: نوع فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) به گونه‌ای است که کارکنان آن باید از شرح صدر  بالایی برخوردار باشند تا بتوانند در مقابل مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوند کارها را با تسلط و به خوبی به‌پیش ببرند.

وی بیان کرد: اگر خداوند کاری را بر عهده بنده‌اش قرار دهد قلب او را مالامال می‌کند از چشمه‌های جوشان حکمت الهی و علومی را به آن بنده عطا می‌کند که ارزش آن فراتر از علم و دانش دنیایی است.

این مقام مسئول با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که می‌فرمایند اگر حکمت بر کوه‌ها افکنده شود آنها را به لرزه می‌اندازد بیان کرد: در دنیا حتی آنهایی که مسلمان هم نیستند می‌فهمند که انسان به حکمت نیاز دارد و ضروری است این مهم با جدیت بیشتری در جوامع اسلامی دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که قرآن حکمت و امام علی (ع) شخصیتی حکیم است، افزود: اگر کسانی حکمت را بیاموزند صبر و قرار را برای فراگیری بیشتر حکمت از دست می‌دهند، چرا که انسان همواره مشتاق فراگیری حکمت است.

وی یادآور شد: خدای متعال علم را به بنده‌اش در هر زمینه‌ای که نیازمند باشد هدیه می‌کند؛ به گونه‌ای که از پاسخ به هیچ سؤالی درمانده و خسته نخواهد شد و این مهم در صورتی محقق می شود که خداوند او را لایق کاری دانسته و در آن مقام و مسئولیت قرار دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی با بیان این‌که اگر کسی مورد حمایت خداوند قرار گیرد صاحب تقوای الهی است اذعان کرد: خداوند انسان با تقوا را مستحکم و مقاوم معرفی می‌کند و انسان با تقوا از شرح صدر برخوردار است.

این مقام مسئول قرآن، پیامبر (ص)، ائمه اطهار (ع) را نمونه‌های بارز شرح صدر معرفی کرد و اظهار داشت: شرح صدر و قرآن یک حقیقت در دو بیان است و بیان خداوند در قرآن به گونه‌ای است که این دو را جدا از هم معرفی نکرده و این عدم جدایی در دعای ختم قرآن کریم امام علی (ع) هم قابل درک و فهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha